אין לכם רעיונות לתוכן? 4 כללים שיעזרו לכם לבחור תוכן לשתף

מסך של סמרטפון עם אייקונים של רשתות חברתיות עליו

תוכן עניינים

לייצר תוכן חדש כל הזמן זה אתגר גדול ודורש זמן רב, אבל כדי לבלוט בעולם השיווק הדיגיטלי העמוס, זה לא פחות מחובה. בין אם אתם פרילנסרים שעושים קצת עבודות מזדמנות או תאגידי ענק – זרם קבוע של תוכן זה שם המשחק.

הצורך לייצר המון תוכן לא עולה על הצורך לייצר תוכן שעובד ומגביר את האינטרקציה עם הלקוחות. תוכן נכון יכול להציג בפניהם את המומחיות שלכם ולבנות מותג שרלוונטי עבורם. אחת הדרכים לשמור על רצף של תוכן טוב הוא שיתוף של תכנים שיצרו אחרים. לא משנה אם תקראו לזה שיתוף, ריטוויט או ריפוסט, תכנים של אחרים יכולים לתרום לכם המון. הבעיה היא שיותר מדי גורמים – פרטיים ועסקיים – פשוט עושים את זה לא נכון.

לכן ריכזתי עבורכם כמה כללי אצבע שיעזרו לכם להבין איזה תוכן כדאי לשתף, ואיך לעשות את זה נכון.

שתפו את התוכן המתאים:

איך נדע לשתף את התוכן הנכון מתוך כל ערוצי התוכן השונים? אל תשכחו את העוקבים שלכם. הם עושים את זה משתי סיבות: בגלל מי שאתם ובגלל מה שאתם עושים. הם מקשיבים לדברים שלכם ומרוצים מהמידע שהם מקבלים מכם בגלל שיש בהם ערך מוסף עבורם.

לכן, יש לי כלל אצבע פשוט: אני שואל את עצמי האם התוכן הזה הועיל לי. אם התשובה היא כן, כנראה שזה תוכן שראוי להפיץ. אם התוכן הזה לא מעניין אותי – סיכוי סביר שהוא לא יעניין גם את העוקבים שלי. לכן חשוב מאוד שתבינו מה אתם הולכים לשתף.

אם זה סרטון – צפו בו עד הסוף כדי להבין מה המסרים העולים ממנו ואם זה מאמר – קראו אותו לעומק. רק ככה תוכלו להבין אם הם מתאימים למסר שאתם רוצים להעביר.

איך מוצאים את התוכן הנכון?

גוגל: ברגע שאתם יודעים אילו תכנים יעניינו אתכם ואת העוקבים שלכם, פשוט ערכו חיפוש בגוגל. אם אתם רואי חשבון שרוצים לדבר עם העוקבים שלכם על מסים, פשוט חפשו "מסים" בגוגל, או דייקו אפילו יותר: חפשו "מס ערך מוסף", "רשות המסים", "היטלים" וכו'. תוכלו למצוא מאמרים חשובים, ידיעות עיתונאיות ומדריכים. אתם מעצבי שיער לצעירים והחלטתם לדבר עם העוקבים שלכם על טרנדים לשיער? חפשו אירועים בהוליווד, כתבות רכילות ועוד.
רשתות חברתיות: אל תחפשו את התכנים הבאים שלכם רק בגוגל – עשו את אותו דבר בפייסבוק, באינסטגרם ובכל מקום אפשר.
תישארו עם אצבע על הדופק: יכול להיות שאתם עוסקים בתחום שמגיע גם לתקשורת. אתם מתווכי דירות? מחירי הדיור הם נושא חם שעולים עליו לא מעט כתבות. אתם עורכי דין? כנ"ל. ובכלל, רובנו יכולים למצוא קשר לתחום תקשורתי כזה או אחר. השתמשו בהתראות התוכן של גוגל כדי לקבל את התכנים האלה בלי מאמץ.

אל תשכחו לשתף רק את התוכן הטוב ביותר שאתם מוצאים! תוכן רע יכול בקלות לפגוע במותג שלכם. לפני שאתם מפרסמים משהו, אל תשכחו לחשוב גם על הערכים של הלקוחות שלכם. יכול להיות שלמרות שאתם חושבים שהתגובות יהיו תומכות וענייניות, העוקבים שלכם יעדיפו להתייחס לעניין ערכי שחשבתם שהוא שולי. אנחנו רואים את זה כל הזמן בפרסומות שמעוררות התנגדות ציבורית, לדוגמא.

תמיד תוסיפו את מה שיש לכם להגיד:

כשאתם חושבים אם לשתף תוכן או לא, תמיד תשאלו את עצמכם אם יש לכם מה להגיד על הנושא. אתם יכולים לתמצת את התוכן הזה עבור העוקבים שלכם, לשאול שאלות עליו או לצטט ממנו.

אל תשכחו את מה שכתבתי מקודם: העוקבים שלכם נמצאים שם בגלל מי שאתם ובגלל מה שאתם עושים. הם רוצים לשמוע את נקודת המבט והדעה שלכם.

תהיו חברתיים:

כשאתם משתפים תוכן של מישהו אחר, המינימום שאתם יכולים לעשות זה לתייג את היוצרים המקוריים שלו, כדי שידעו שעשיתם זאת. עדיף אם תשקיעו טיפה יותר ותשלחו להם הודעה על כך.

למרות שזה לא חובה, פניה ליוצרים המקוריים היא דרך מצוינת לגרום להם ולגולשים אחרים לשים לב אליכם, ואולי שיתוף הפעולה הבא שלכם יהיה בזכות הפניה הזאת.

פרסמו את התוכן בזמן המתאים:

למצוא את התוכן המתאים כבר לא מספיק היום, וצריך גם למצוא את התזמון המתאים. תזמון נכון מורכב משני חלקים:

חלק יותר טכני, שמתייחס לזמן המתאים ביותר לפרסום תוכן באפליקציות השונות. לשם כך עליכם להבין מי הקהל שלכם ומתי הוא נמצא בפלטפורמות השונות. הלקוחות שלכם עובדי כפיים שנכנסים לפייסבוק רק בערב? או שהם נערות מתבגרות שנאלצות לעצור את העדכונים בזמן השיעורים בגלל שהמורים לא מרשים? כל קהל כזה נמצא ברשתות החברתיות בזמנים שונים – פרסמו לפי ההרגלים שלהם.

החלק השני דורש הבנה של תרבויות וערכים שונים של העוקבים שלכם. יכול להיות שחלק מהעוקבים שלכם לא יעריך אם תפרסמו תוכן בשבתות, שלא לדבר על חגים אחרים, למשל. אחרים ישמחו שתפרסמו משהו מיוחד ליום העצמאות. פרסום בזמן לא מתאים יכול לגרור תגובות שליליות. במדינה כמו שלנו, חשוב לשים לב גם לחדשות כדי למנוע פרסומים בזמנים לא מתאימים.

הכללים האלה יכולים לעזור לכם להבין איזה תוכן כדאי לכם לשתף, ואיך לנצל את המירב ממנו. אל תשכחו אחר כך גם לבדוק את המספרים והנתונים ולהבין אם הפרסום גרם לאפקט שתכננתם מראש.

יש לכם דוגמא לתוכן מעולה ששיתפתם והביא תוצאות? תספרו עליו בתגובות!

נדב, שלח לי ניוזלטרים. אהבתי.

ואפשר גם לשלוח הודעה

היוש!