איך כותבים הודעה לתקשורת \ קומניקט שעיתונאים יאהבו?

אתם רוצים לשווק מוצר דרך כתבות בתקשורת? אספתי כמה טיפים מאנשי מקצוע מובילים ליצירת הודעה לעיתונות (קומוניקט) מושלם - שעיתונאים ועורכים לא ידפדפו הלאה

תוכן עניינים

אחת הדרכים להגיע לפרסום בכלי תקשורת שונים עוברת בהודעה לתקשורת (קומניקט). מדובר בהודעה שנשלחת ברשימות תפוצה גדולות יחסית, של מערכות חדשות, הפקות, עיתונאים ועוד. 

כשבאים לכתוב הודעה כזאת, יש כמה כללים שחשוב לזכור, שנובעים מנקודת מוצא אחת: כתבים ואנשי תקשורת מקבלים המון הודעות כאלה, והם צריכים לברור מתוכן את ההודעות שמעניינות אותם כדי להפוך אותם לאייטמים.

כדי לעשות לכם סדר בנושא, ריכזתי כמה כללים לניסוח הודעה מנצחת.

כותרת:

תחשבו על אותו כתב או עורך, שמגיע בבוקר למערכת ונכנס למייל שלו. מחכים לו שם המון מיילים מכל מיני גורמים שרוצים לפרסם מוצר, שירות או כתבה. הדבר הראשון שעוזר לו לסנן את המיילים האלה הוא הכותרת שלהם.

חשוב שתנסחו כותרת מסקרנת מצד אחד, אבל מדויקת מצד שני. אל תגזימו ואל תפריזו במה שאתם מפרסמים. אם אין לכם דרך לנסח את הכותרת בצורה מסקרנת – עדיף שתנסחו אותה בצורה מדויקת ותמציתית.

תוכן:

הרבה גופים שמנסחים הודעות לתקשורת מנסים להציג את ההודעה שלהם כדבר הכי טוב שקרה לעולם אי פעם. תסלחו לי שאני כותב את זה ככה, אבל סיכוי סביר שהשירות או המוצר שאתם רוצים לפרסם הוא טוב, אבל אף כתב לא יפול מהכיסא מרוב הפתעה. 

תנו את המידע המלא בצורה מתומצתת, ברורה ומעניינת.אם הצלחתם לעניין את הכתב והוא ירצה להרחיב – הוא כבר יבקש מכם מידע נוסף. אל תשתמשו במילות תואר ריקות ומיותרות כגון "מדהים", "מושלם" וכו'. מצד שני, אל תנסחו את ההודעה שלכם בסיסמאות כמו פלאייר.

חשוב לתת מידע עיתונאי מלא. בברנז'ה קוראים לזה חמשת הממים: מה, מי, מתי, מדוע ומקום. ודאו שההודעה שלכם עונה על חמשת הממים האלה. אם מדובר על מוצר או שירות, ודאו שאתם כותבים מחיר, היכן ניתן להשיג אותו, כמה הוא שוקל\ מה הגודל שלו ועוד פרטים ללקוחות.

נסו לנסח את ההודעה שלכם בצורה כזאת שהכתב יוכל לעשות לחלקים ממנה "העתק+הדבק" בלי שזה ייראה שקוף מדי. 

נסחו את ההודעה בצורה ברורה, בגובה העיניים ובלי מילים ארכאיות שכבר לא משתמשים בהם כמו "הינו" וכו'. 

תמונות:

צרפו תמונות רלוונטיות ובאיכות טובה. אם אפשר, צרפו כמה תמונות שונות, כדי שלכתבים ולעורכים תהיה בחירה. אם מדובר במוצר, צרפו תמונה של המוצר לבד על רקע חלק, ותמונה של מישהו משתמש בו. שימו לב שאם מדובר בתמונה של ילדים, גוף התקשורת יהיה חייב אישור של הורי הילדים לעשות שימוש בתמונה. עדיף להימנע. 

אל תשכחו להעביר קרדיט ברור על כל תמונה – גם בשם הקובץ וגם בהודעה עצמה. 

פרטים טכניים:

  1. טקסט אחיד עם פונט יחיד בגודל אחד (חוץ מכותרות).
  2. בלי הדגשות – הימנעו מהדגשות, קו תחתון צבע בולט וכו'.
  3. אל תגלשו ליותר מעמוד אחד.

כשאספתי את הטיפים האלה, נעזרתי בעיתונאים ובעיתונאיות רבים. הטיפ שקיבלתי הכי הרבה היה לא לפנות אליהם בשמות חיבה מזויפים. הודעה לעיתונות ועבודה מול אנשי תקשורת היא עבודה מקצועית, ואין סיבה לפנות אליהם בתואר "מותק, יקירה, נשמה" וכו'. 

נדב, שלח לי ניוזלטרים. אהבתי.

ואפשר גם לשלוח הודעה

היוש!