מה הקטע של מאמרי SEO, למה כולם שונאים אותם, ואיך זה שאני חולה עליהם?

mac-459196_640

תוכן עניינים

מאמרי SEO הם מאמרים שנכתבים ומפורסמים בעיקר לצורך אחד: להעלות אתר מסוים בדירוג החיפושים במנועי החיפוש. בשביל שגולשים יגיעו לאתר שלכם בזכות החיפוש בגוגל, צריך לעשות כל מיני דברים. אחד מהם הוא כתיבה שנועדה להתאים לחיפושים של המשתמשים במנועי החיפוש.

מה זאת אומרת להתאים לחיפושים?

כשאנחנו מחפשים משהו במנוע חיפוש, מדובר באינטרקציה ייחודית, והנה דוגמא אחת:
אם אני רוצה לקנות חולצה מכופתרת אבל אני לא יודע איפה קונים כזאת, יש לי כמה דרכים למצוא אותה. אני יכול לשאול מישהו "סליחה, אתה יודע איפה אפשר למצוא חולצה מכופתרת?". אני גם יכול לפנות לגוגל עם אותה שאלה. אבל עם יד על הלב, כמה מכם יכנסו לגוגל במחשב או בפלאפון ויכתבו "סליחה, אתה יודע איפה אפשר למצוא חולצה מכופתרת?".

יותר הגיוני שתחפשו "איפה קונים חולצה מכופתרת", אבל הרוב יחפשו "חולצה מכופתרת מחיר". זה לא משפט שנשמע הגיוני בשום אינטרקציה בין בני אדם, אבל בשביל גוגל, לדוגמא, זה אפילו יותר ממספיק.

מאמרי SEO מתחילים מבדיקה מה בעצם אנשים מחפשים במנועי החיפוש. בשפה המקצועית קוראים לזה מחקר מילות מפתח. יש לכך כל מיני כלים, שאחד האהובים עלי ביותר הוא כלי מחקר מילות החיפוש של גוגל. בעזרת הכלי הזה ניתן לראות אם אנשים מחפשים "חולצה מכופתרת מחיר", "חולצה מכופתרת", או שאולי בכלל יותר אנשים מחפשים "חולצה לשבת".

ברגע שאתם יודעים מה אנשים מחפשים – כדאי לכם להוסיף את ביטויי החיפוש האלה כמו שהם במאמרים שתכניסו לאתר. ככה מנועי החיפוש ידעו שהאתר שלכם פונה לגולשים והוא יקודם בדירוג תוצאות החיפוש. וכולנו יודעים שאתרים שלא נמצאים בתחילת תוצאות החיפוש – לא מקבלים טראפיק, ולקוחות לא מגיעים אליהם.

אז למה כותבים רבים שונאים מאמרי SEO? כותבים אוהבים תוכן (לפחות כותבים טובים, כן?). אנחנו אוהבים להיכנס לעומקם של דברים, לחקור נושאים, להבין איזו מילה קולעת יותר למשמעות, לנתח האם הקהל שלנו מחפש מילים גבוהות או שפה עממית ומה הפרסונה של הלקוח שלנו.

פתאום מגיע מישהו שרוצה מאמר ומכריח אותנו לשלב בו מונחי חיפוש מדוייקים. "אני צריך ממך מאמר של 500 מילה על חולצות, ושיהיה בה את המונחים 'חולצה מכופתרת', 'חולצה לשבת' ו'חולצה מכופתרת מחיר'". מה אני אמור לעשות עם זה עכשיו, ולמה לעזאזל הוא מגביל אותי ככה בכתיבה שלי?

טוב, אז דבר ראשון, זה מה שהלקוח רוצה, וזה מה שהוא יקבל. ככה זה בשוק העבודה. אבל חוץ מזה, אני חולה על מאמרי SEO, ועל הדרישות ההזויות שנלוות אליהם. מאמרים כאלה מחייבים אותי לצאת מאזור הנוחות שלי ולתרגל אקרובטיקה לשונית.

להכניס למאמר מונחים כמו "חולצה לשבת" זה קל. אם המאמר פונה לקהל דתי, אולי אכתוב "שבוע העבודה העמוס הולך ומסתיים, ועוד מעט נלבש את חולצת השבת החגיגית". עכשיו מגיע החלק הקשה יותר: איך הייתם מכניסים למשפט את המונח "חולצה מכופתרת מחיר"?

קחו כמה שניות לחשוב על זה.

בשליפה מהמותן, בלי שאני יודע מי הקהל ומי הלקוח, הייתי כותב: "לכל חולצה מכופתרת מחיר משלה – וכל לקוח מוצא אצלנו את מה שהוא מחפש". אהבתם?

בגלל זה אני אוהב מאמרי SEO, הם מחייבים אותי להתאמץ כדי ליצור משפטים הגיוניים שמכילים בתוכם מונחי חיפוש חסרי היגיון לשוני. כמו כל בעל מקצוע, אני חייב כל הזמן לתרגל ולהשתפר, ומאמרי SEO הם כלי מעולה בשבילי לעשות את זה.

נדב, שלח לי ניוזלטרים. אהבתי.

ואפשר גם לשלוח הודעה

היוש!